Nasza Fundacja postanowiła założyć
wyjątkową szkołę średnią:
Liceum Innowacyjności i Kreatywności (LINK).
Chcemy, by nasza szkoła była szansą dla młodych ludzi,
„link’iem” do dobrego dorosłego życia, do sukcesów,
zaradności, przedsiębiorczości i wspaniałych przeżyć.
Według nas dobra szkoła to kuźnia wartości, poglądów i talentów,
to ludzka wspólnota dążąca do Dobra, Prawdy i Piękna. Szkoła to baza
różnych działań, projektów, miejsce rozwoju i przygotowania do życia.
Chcemy stworzyć szkołę wyjątkową, z internatem, ponieważ młodzi ludzie w wieku licealnym szukają swojej tożsamości i niezależności, przyjaźni i wzorców wśród rówieśników oraz autorytetów spoza rodziny. Możemy przekazać ich w ręce zaufanych profesjonalistów, którzy stworzą bezpieczną i pozytywną przestrzeń do nieograniczonego rozwoju nastolatków. Stąd pomysł na szkołę oddaloną od domu, miejsce, gdzie uczniowie będą mogli skupić się na własnych zainteresowaniach, budować wspólnotę, przeżywać przygodę i stawać się samodzielnymi, dojrzałymi ludźmi. Chcemy stworzyć środowisko otwarte, pozytywne i wspierające się.
Liceum LInK będzie ponad-wyznaniowe, niezależne od jakiejkolwiek partii czy organizacji. Będzie ono autorską koncepcją zespołu wychowawczo-dydaktycznego bez żadnych sztywnych ram, ideologii czy teorii. Zamierzamy wykorzystać elementy pedagogiki baden-powellowskiej, elementy koncepcji wychowawczej Marii Montessori, Janusza Korczaka i innych.
Organizacyjnie Liceum LInK to:
- zaciszne miejsce kilkadziesiąt kilometrów od Warszawy,
- szkoła z internatem (niedziela wieczór do piątku w południe),
- klasa męska i klasa żeńska,
- 3 semestry oddzielone feriami,
- jednolite stroje.
Atuty i zalety naszej szkoły:
- Zorganizowane pozytywne środowisko wychowawcze
- Program nowoczesny i faktycznie przygotowujący do wyzwań życia
- Klasy 24-osobowe, nie za duże, by indywidualizować
- Klasy łatwe do podziału na 2-, 3-, 4-, 6- i 8-osobowe zespoły
- Bogata działalność pozalekcyjna
- Działalność spółdzielni uczniowskiej jako szkoły biznesu
- Dużo ruchu, prac warsztatowych, zajęć w kołach zainteresowań
- Wysoki poziom wychowawczy szkoły
- Wycieczki i obozy wędrowne
- Nieduża szkoła, kameralna atmosfera
- Wysokie wymagania merytoryczne i etyczne wobec nauczycieli
- Przygotowanie do założenia własnego biznesu
- Opieka przez 5 dób w tygodniu
- Stały, przemyślany rytm dnia z czterema posiłkami
Stawiamy na:
- wartości takie jak kreatywność, samodzielność, inicjatywę, przedsiębiorczość,
komunikację, skuteczność, ekologię, solidarność z grupą, odwagę cywilną,
systematyczność, samoorganizację, wytrwałość, fair play, podmiotowość;
- animowanie rozwoju (ogólnie i każdej zdolności),
- maksymalną indywidualizację kształcenia,
- oceny możliwie opisowe, minimum stopni,
- nauczenie pracy w zespole,
- rozumienie świata i procesów,
- nacisk na powiązanie z życiem praktycznym i otoczeniem,
- podejście konstruktywne i pozytywne,
- wychowanie ku i przeżycie wspólnoty,
- wyrobienie poczucia obowiązku i poczucia odpowiedzialności,
- potrzebę i satysfakcję ze służby dla innych,
- wyrobienie poczucia własnej wartości i wysokiej samooceny.
Planujemy ruszyć we wrześniu 2019 – nabór przeprowadzimy do I i II klasy.
Zajęcia:
- Lekcje albo bloki tematyczne,
- Praca seminaryjna,
- Praca problemowa indywidualnie i w grupach,
- Praca projektowa w zespole,
- Koła zainteresowań,
- Codzienny dodatkowy blok sportowy
Przykładowe przedmioty w ciągu czterech lat nauki:
- Historia techniki i wynalazków
- Historia myśli społecznej i politycznej
- Innowacyjna przedsiębiorczość
- Retoryka, erystyka, oracja, recytacja, komunikacja językowa
- Wychowanie finansowe
- Wychowanie techniczne – zajęcia praktyczne
- Wiedza o społeczeństwie i państwie
- Logika
- Statystyka
- Geometrie euklidesowe i nieeuklidesowe
- Biosfera i ekologia
- Zdrowie człowieka
- Praca w zespole i z zespołem
- Zarządzanie (strategiczne, zmianą, czasem, firmą, ludźmi)
- Systemy komputerowe i elektroniczne
- Informatyka i programowanie
- Fizyka einsteinowska i kwantowa
- Terenoznawstwo i geografia
- Fizyka i chemia życia codziennego
- Wiedza o energii i jej wytwarzaniu
- Podstawy mikroekonomii
Planowany rozkład dnia:
06.30 pobudka
06.40 gimnastyka
07.00 toaleta, ścielenie łóżek
07.15 śniadanie
07.45 początek I bloku lekcji
10.20 przerwa na II śniadanie
10.50 początek II bloku lekcji
13.25 przerwa na przebranie
13.45 sport (2 x 90′/tydzień) lub zajęcia techniczne (2 x 90′/tydzień)
15.15 koniec zajęć (w piątek koniec o 13.25)
15.30 obiad (w piątek lunch o 13.40 i wyjazd do domu)
16.00 odpoczynek / czytanie / film dokumentalny
16.45 projekty / koła zainteresowań / konkursy / wyjscia (pn., wt., śr., czw.)
18.45 zakończenie zajęć
19.00 kolacja
19.30 czas wolny
21.00 dodatkowy blok sportowy dla chętnych
22.00 toaleta wieczorna
22.30 cisza nocna
Warunki przyjęcia:
- Rozmowa kwalifikacyjna z rodzicami i kandydatem
- Opłacenie wpisowego
- Ukończenie szkoły podstawowej
- Zdanie egzaminu wstępnego
- Podpisanie deklaracji i umowy przez rodziców
- Wygłoszenie prezentacji przez kandydata
- Uzyskanie liczby punktów z poz.1-6, która kwalifikuje